W terapii psychologiczno-pedagogicznej wykorzystywane są elementy m.in.:
- Metoda ruchu rozwijającego;
- Program aktywności M. i Ch. Knill'ów;
- METODA KINEZJOLOGII EDUKACYJNEJ PAULA DENISSONA
- PORANNY KRĄG – STYMULACJA POLISENSORYCZNA WG PÓR ROKU
- RELAKSACJA I MUZYKOTERAPIA
- Metodę Dobrego Startu;
- Integrację sensoryczną;
- Metody Rudolfa Labana i pedagogiki zabawy;
- Niedyrektywną terapię zabawową;
- Zabawy z wykorzystaniem materiałów nieustrukturalizowanych;
- Zabawy paluszkowe;
- Zabawy i gry komputerowe;
- Masaże klasyczne;
- Metodę malowania dziesięcioma palcami.
Dogoterapia to metoda wykorzystująca psy w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, ale również dająca wspaniałe efekty w terapii osób samotnych i starszych. Działanie tego rodzaju terapii kontaktowej polega na kontakcie fizycznym ( głaskanie, przytulanie się do psa, ujęcie podanej łapy) oraz na nawiązywaniu więzi ze zwierzęciem, co przyspiesza leczenie lub ułatwia przejście choroby.
W Naszym Przedszkolu prowadzimy Zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju (WWR).
Kadra przedszkola udziela konsultacji rodzicom starającym się o opinie o potrzebie wszesnego wspomagania rozwoju.
Wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka objęte mogą być dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole.
W fizjoterapii wykorzystywane są elementy m.in.:
- Terapii Neurorozwojowej NDT-Bobath (Informacje);
- Terapii funkcjonalnej -PNF (Informacje);
- Terapii integracyjnej;
- Integracjii sensorycznej (Informacje);
- Terapii manualnej (Informacje).
Biofeedback jest metodą terapii, która za pomocą techniki sprzężenia zwrotnego, umożliwia obserwowanie aktualnych procesów fizjologicznych organizmu.
W terapii logopedycznej wykorzystywane są elementy m.in.:
- Metoda symultaniczno-sekwencyjna prof. Jagody Cieszyńskiej ("metoda krakowska")
- Metody Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz;
- Logorytmiki;
- Masażu logopedycznego;
- Metody komunikacji alternatywnej;
- Zabawy i gry komputerowe.